Daňový kalendář 2017

Přehled plateb daní a podávání daňových přiznání, pojistného na sociální a zdravotní pojištění OSVČ i zaměstnavatelů, zákonného pojištění odpovědnosti Kooperativa a dalších povinností vůči státu na rok 2017.

Změny v účetnictví od 1.1.2016

Od 1.1.2016 byl novelizován Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, Vyhláška č. 500/2002 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, pro účetní jednotky, které jsou podnikateli účtujícími v soustavě podvojného účetnictví a České účetní standardy pro účetní jednotky, které účtují podle vyhlášky č. 500/2002 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Pojďme se s těmito změnami seznámit.

Jak na Mini One Stop Shop (MOSS) v Pohodě

Mini One Stop Shop (MOSS) nebo též zvláštní režim jednoho správního místa se použije od 1.1.2015 v případě poskytování u služeb rozhlasového a televizního vysílání, telekomunikačních a elektronicky poskytovaných služeb osobám nepovinným k dani tj. spotřebitelům do jiného státu EU. V případě poskytování vyjmenovaných služeb spotřebitelům je místo plnění od 1.1.2015 v místě zákazníka (do 31.12.2014 bylo v místě poskytovatele služby). Pokud je místo plnění v některém státě EU došlo k zavedení systému, který má zjednodušit administrativu, aby nebylo nutné se registrovat v každém státě plnění k DPH. Podává se jedno souhrnné přiznání za všechny státy EU a platí se daň souhrnně v EURech do jednoho vybraného státu. V ČR spravuje MOSS Finanční úřad pro Jihomoravský kraj pro celou ČR. Do MOSS je třeba se registrovat. Více informací o systému MOSS a jeho aplikace naleznete na stránkách finanční správy.

Jak na MOSS v praxi v účetním systému Pohoda si přečtěte v tomto návodu.

Jak legálně snížit daně III. – podvojné účetnictví

V závěrečném díle série článků o legální daňové optimalizaci se budeme zabývat poplatníky, kteří vedou podvojné účetnictví např. s.r.o.

Využití Google aplikací v účetní praxi

Pavel Minář řeší živnostníkům a firmám problémy s počítači. Jako Google Apps Authorised Reseler pomáhá s nasazením systému Google Apps. Pořádá také školení Google Apps (k 31.8.2014 proškolil 1197 uživatelů) a píše návody na počítače, mobily a web na serveru Jak na IT. A protože nejenom prací živ je člověk, připravuje se svými dcerami Klárkou a Eliškou Hravé snídaně.

Proč se nerovnají aktiva a pasiva v rozvaze Pohody

Aktiva a pasiva se nerovnají